The possibility of adopting the inflation targeting policy: The case of Tunisia

In this paper, generic we tried to examine and provide a clear answer on the possibility of the Central Bank of Tunisia to adopt the inflation targeting monetary policy. But the transition to the new optimum monetary framework remains a challenge in itself and requires the filling of certain pre-conditions for establishing its independence and transparency of the central bank, cialis a flexible exchange rate regime, no rx etc. To do this, we first tried to clarify the conduct
of monetary policy in Tunisia and the progress made in this area, which are correlated with the institutional and structural pre-requisite and that for the application of this new strategy to allow more mastering inflation in a context
of crisis and post-revolution. At transmission mechanisms, we conducted an empirical study of dynamic VAR models to conclude whether there is a stable and predictable relationship between monetary policy instruments and
inflation, which this is considered a strong technical condition in favor of inflation targeting. The results show the existence of a stable and predictable relationship between the short-term interest rate instrument and inflation in Tunisia. Therefore and in full knowledge of the causes, we can say that in the short term and in this transitional phase, Tunisia is not a good candidate for adoption of the inflation targeting policy. This does not eliminate the Tunisian’s possibility and ability to apply this strategy over the medium and long term, if it continues to progress and satisfy the conditions of its implementation in the sense it can be mentioned, proposed and suggested by this paper.

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E§ects of Banking in a Small Open Economy Model with Financial Distress

This paper estimates a small open economy model with banking sector to assess the evidence for the existence and importance of Önancialfrictions in the ampliÖcation and propagation of the e§ects of transitoryshocks, help the production technology shock, viagra 100mg the monetary shock and oneother shock emanating from the banking sector itself : a shock that altersthe collateral value of capital. The analysis is based on a New Keynesianmodel where banks supply loans to transaction constrained consumers.

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Interaction entre Politique Monetaire et Politique Budgetaire: Cas de la Grece

Nous essayons d’attirer l’ensemble des politiques mon´etaire et budg´etairefaisant la m´ethodologie th´eorique ´etudier par Kirsanova et al. (2005) et lam´ethodologie d´ecrite par J.Reade et J.Sthen (2010) qui utilisent des m´ethodesde coint´egration `a plusieurs variables pour ´etudier l’interactions des politiquesmon´etaire et budg´etaire. Kirsanova et al ont fourni la th´eorie sur la conceptionde meilleures politiques mon´etaires et budg´etaire, physician mais l’estimation des arrangements de politique mon´etaire a sou?ert de nombreuses critiques principales, sales notamment la non-stationnarit´e. Le mod`ele vectoriel autor´egressif coint´egr´es(CVAR ou VAR coint´egr´es) est utilis´e dans ce papier pour estimer les r`eglesdes politique mon´etaire et budg´etaire et avoir unaper¸cu sur les interactionsdes politiques dans la gr`ece. Ainsi, la sph`ere principale d’interaction entre cesdeux politiques, porte sur le ?nancement du d´e?cit budg´etaire et la gestionmon´etaire. En e?et, elle expose la nature de la relation entre les politiquesbudg´etaire et mon´etaires et montre le rˆole que jouent les autorit´esmon´etairespour assurer la stabilit´e de la conjoncture ´economique sans compromettre leurcr´edibilit´e. Les preuves ne laisse pas entendre des interactions politiques fortesdans la Gr`ece, et soutient l’id´ee que la politique mon´etaire est plus stabilisateur dans son in?uence sur l’activit´e ´economique que la politique budg´etaire.

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La régulation financière comme pratique régionale et internationale de la gestion du risque d’instabilité financière

Le fonctionnement du système financier peut avoir un impact décisif sur la croissance économique et sur la stabilité de l’économie, decease car il permet à la fois de soutenir l’activité  à court terme et d’affecter les ressources à l’investissement sur le long terme. Les modalités de l’intervention publique dans la sphère bancaire et financière ont beaucoup évolué suite à la mutation financière. Le démantèlement de ce type de contrôle (déréglementation) a laissé place à une supervision prudentielle dont le but est d’orienter les comportements des institutions financière vers plus de prudence. La réglementation bancaire actuelle ‘Bâle II’ s’appuie sur la supervision, pill la discipline  du  
marché  et  les  ratios prudentiels. La  crise  financière  dénommée  de  ‘subprime’  qu’a  traversé  le  monde durant  ces  dernières années a poussé plusieurs économistes à se demander si cette réglementation prudentielle est toujours  d’actualité,  et  surtout  pourquoi  n’a-t- elle  pas permis  de  prévoir  et  d’éviter  la  crise actuelle.
 L’objet donc, de cet article est  de présenter l’architecture de la supervision du système financier Algérien, et surtout d’expliquer le rôle de la  régulation dans  la gestion du risque d’instabilité financière.

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Empirical Evaluation Of The Tunisian Central Bank Degree Of Independance

If we consider the degree of independance of the Central bank of Tunisia, order   we find that the CBT is neither a completely depenent nor an extremely independent central bank. It is an institution whose degree of implication ti the publis authorities is in evolution. So, thanks to the use of a new central bank independence index that we will propose in this article, and using the Kalman filter, we have concluded that the CBT degree of independence had known two important phases during the period of our study from January 2000 to June 2012.

However, the most important conclusion is that the CBT has been less independent recently, which may be explained by the evolution of either the "productivity" of the CBT claims on the government, or its liquidity management.

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